tisdag 17 mars 2009

Villken dag för Spara!!

Ett par repor i simhallen. Sen var jag hos min frissa och fick höra att hon förlovat sig på nyårs afton.Hurra! Träffade bästa kompisen och käkade toppen lunch på vegetariska restaurangen och smarrigt kaffe efter. Köpte fräsiga stövlar till 70 % rabatt, baddräkt till 75% rabatt och fick slutligen höra att min kompis och hennes man nu gått ner 21 kg tillsammans!! Det var mer glädje än jag kunde ta på en och samma dag. Somnade genast i soffan när jag kom hem. Sen skrev jag meny:
måndag: Bönsoppa med morot. Tärna ett par morötter, ett par potatisar och en lök. Fräs i lita raps olja och vänd i ett par dl vita bönor och 3 msk tomat pure´. Tillsätt en dryg liter vatten och koka tills moroten är mjuk. Ta upp hälften av soppgrönsakerna med tex en hålslev och mixa den andra slät. Häll tillbaka grönsaks tärningarna och krydda. Jag hade i en gräddskvätt också!
Till detta åt vi adzukibönor i tomat vinigrette, vitkåls sallad ock kokt ägg.
tisdag: veg. lasange från frysen...Kul...
onsdag: potatis fritata med quinoa och broccoli
torsdag: falaffel, bulgur och aivar (kryddig paprika röra på burk)
fredag: pizza med köttfärs sås
Sen kommer barnbidraget...Vi hörs...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar