söndag 29 mars 2009

Ny inspiration!

Jag var med jobbet på inspirerande föredrag om prestation. Renata Chlumska berättade om sitt senaste äventyr. Att med cykel och kajak ta sig runt USA. Hon pratade om att ha mål och att uppfylla dom, även små mål i vardagen kan peppa en.
Kom på att jag inte har särskilt många stora mål. Vardagsmål har jag, och mellanmålen blir fler och fler. Att kolla vad man äter, inte förstöra vår miljö men än nödvändigt genom att handla saker jag inte behöver och att se till familjen har det bra, är mina vardagsmål. Men de stora målen?
Att vara småbarnsförälder och klara det, kanske räcker som mål? Alla som känner mig vet att en eskimåsväng i kajaken var ett mål som uppfylldes (en gång, när ingen såg...). Kanske mitt mål skulle vara att inte bara göra en gång? Inte bara lära sig spanska utan kanske försöka träna sina kunskaper i bland... Det blir mitt mål!
På ett av föredragen sa Nils Simonson att om man tränar kroppens stora muskler hjälper man hjärnan att utveckla sin kreativa sida! Det låter underbart tycker jag, det ska jag tänka på när jag svettas med skivstången ikväll/ Helena

1 kommentar:

  1. V-A-N-S-B-R-O-S-I-M-M-E-T, ett mål som heter duga om du frågar mig... /Ulrika

    SvaraRadera