onsdag 11 mars 2009

Spara tillbaka!

Tillbaka från fjällen. Det var härligt, men det är skönt att komma hem... Eftersom vi ganska nyligen på allvar har lagt om kosten har vi inte riktigt tänkt på hur svårt det kan vara att få tag på bra mat på vägkrogar och lunch ställen. Räddningen blev fullkornsbröd och frukt/nötblandning i bakfickan.
Faktiskt var frukosten på hotellet riktigt bra. Bra havregryns gröt, keso, grape och nötter blev min favorit. Maja åt knäckebröd och kiwi... Precis som hemma...
Tack vare Ulrikas fina kostråd käkar jag numera mellanmål, det går lite trögt i början men jag kämpar. Svårast är det att komma ihåg på eftermiddagen, jag tänker bara på middag.
Simmade min första kilometer i helgen, det var säkert flera år sedan sist. Det gick över förväntan måste jag säga. Men det var inte strömmt, och 33 grader varmt så det går kanske inte att jämföra...
Skriver meny ikväll, hoppas att ni inte svälter ihjäl innan dess!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar