torsdag 12 mars 2009

Veckans mat från Spara

Precis det som drabbade Ulrika för ett par veckor sedan har nu drabbat mig... Bortslarvad/tappad meny... Men jag skyller genast på barnen inte alls lika snäll som Ulrika...
Jag tror att den var ungefär såhär:
Onsdag: Vårrullar med råris och adzukibönor. Jag var lat och köpte filodeg på ICA istället för att ta mig in till vårrulledegs affären i stan. Det blev inte lika bra. Hur som helst fräste jag rivna morötter, vitkål, lök, vitlök och ingefära tills det blev mjukt. Lät svalna och rullade in filodeg. Limma i skarvarna med äggula och pensla med smält smör, grädda i ugnen tills de får fin färg.
Torsdag: Plättar så klart! Jag fick lite vårrullefyllning över, så det får bli mitt tillbehör tillsammans med ett ägg. Allt enligt Ulrikas tips.
Fredag: Potatis kaka, rotselleri pure´och grillade grönsaker. Men inget protein... Kanske smoothie dessert!
Lördag: Pasta med grillad zuccini broccoli, vitlök, sojabönor och pinjenötter.
Söndag: Citron bakade rotfrukter med quinoa och lax.
Det är lite pyssel att få in mer fett och protein, det är ju inget man behöver tänka på när man äter kött..

1 kommentar: