torsdag 19 mars 2009

Sill är råsmart!

Kollade runt lite på sillen. Hittade läbbiga recept med socker ersättning i stället för socker... Inget för mig... Hittade bättre svar! Eftersom man inte äter lagen får man inte i sig så mycket socker! Sill ansågs fetare och med mer Omega-3 än odlad norsk lax! Det berodde lite på när man fiskade sillen, den är fetare på hösten.
Bästa grejen på länge, hade helt glömt bort sill, blev lite mycket i julas... Men nu skall en jätte hink inhandlas och läggas in! Mina gamla vanliga kock recept kommer, lita på det./Spara

2 kommentarer:

  1. Va glad jag blir när jag läser om sillen.
    Brukar göra en sillmacka nån gång i veckan för att få en "mat" macka & nu veta att det är så bra .. jippie...

    Lax då - jag ungsbakar lax minst 1g/v. (Ibland citronmarinerad, under ett lock av smörgåspapper.) Brukar köpa av lokal fiskhandlare - hur är den? Eko odlad lax är omöjlig att få tag på ....

    SvaraRadera
  2. Citron marinerad lax. Mmm, det lät gott.
    Oj, närings värde på lax... Det måste vi nog fråga närings nörden om./Spara

    SvaraRadera