måndag 23 mars 2009

Sparas brön...



Brödet blev jättebra! Men bilden kan jag inte vrida...
Min man som alltid äter bröd till frukost är glad, men det går åt fort... Dax att ta fram surdegen till morgondagens bak.
Igår hade jag och två tjejkompisar en jätte lyckad brunch. Vi hade planer på hemma spa av vad man har i skafferiet allt enligt Lisens örtspa. Det hade passat bra i denna debatt om vad hudvårds produkter innehåller.
Men vi snackade i 4 timmar istället och käkade en massa gott. Ratatuille med getost (recept finns i tidigsre blogginlägg) och härliga deserter med choklad i olika former...

För den som inte snackar lika mycket kommer tips på fotskrubb.
2 dl havregryn
3 dl finmalet kaffe (typ brygg kaffe)
1 dl kakao pulver
1 kryddmått vaniljpulver
Mixa havregryn och blanda allt i en skål, förvara i tätslutande burk och använd lite i taget. Vid användning blanda med vatten, olja, honung eller grädde och skrubba loss./Spara

2 kommentarer:

  1. I helgen blir det hemma spa!
    Kanske man kan ta av blandningen till kroppen oxå ??

    Nu önskar jag ....
    Finns det möjligen nån bra kur för håret nu när det är torrt och risigt efter vintern??

    SvaraRadera
  2. I min bok om örtspa står det att man kan ta en mogen avocado och blanda med 1 msk lavendel honung och mosa med gaffel eller stavmixer. Smeta in i TORRT hår linda in skallen i en handduk och vänta tålmodigt i 20 minuter innan man ska skölja ur och sedan sschamponerar.
    Man kan säkert ta vanlig honung eller så kan man droppa i lavendelolja i honungen. Hoppas att det funkar!
    För den som vill se yngre ut utan botox, mosa in en papaya i fejjan som ansiktsmask och låt det verka i 20 min! Smart va´!/Spara

    SvaraRadera