tisdag 10 mars 2009

"Vill inte ha! Jag tycker inte om!"

En sån dag har vi haft idag! Det började med morgongröten, som visst inte lockade unge herr Hugo, 2,5. Naturligtvis blev han jättehungrig och föreslog lite då och då under förmiddagen att vi skulle gå och fika, köpa kex och lite annat mindre råsmart.
Men nix!
Jag misstänker att det är en liten reaktion på tre dagars äventyr hos mormor och morfar, där jag vet att det bjuds på allehanda mellanmål lite titt som tätt. Så måste det få vara ibland och det är vårt ansvar att fasa in honom på rätt spår igen. Och det kräver lite vuxen vilja.
Till lunch vill han gärna ha spagetti. Men fick kokt fisk, potatis, ärtor och broccoli, något som normalt äts upp.
Inte idag: "Jag vill inte ha! Jag tycker inte om! Jag vill ha pagetti!" lät det. Han fick ett päron och gick till säng en smula hungrig, misstänker jag.

Nu är det snart dags för mellis! Då ska jag bjuda de små gubbarna på denna glass:

Världens bästa glass:
1 avokado
2-3 dl hallon
1 mogen banan

Tur att man får smaka...

/Ulrika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar