söndag 1 februari 2009

Sköna söndag...

Villken vecka! Jobbat massor och barnen har varit sjuka. Nu är det lugn söndag för mig och barnen är feberfria!
Kollade på vad Slösa käkat till frukost, det såg verkligen gott ut! Jag måste köpa grape när jag handlar... Jag har blivit rekomendered av Ulrika att börja dagen med protein för att inte vara så matilsk. Så det gjorde jag idag. Ägg och bacon (jag försökte skriva bacon smått så att inte någon skulle kunna läsa det, men jag är inte så haj på datorer...). Det var så gott. Men jag fotade det inte det såg inte så Råsmart ut...
Ikväll är det dags att skriva meny inför morgondagens handling. Jag måste bara samla inspiration först...
Läste i veckans nummer av Vi i villa och såg att det är 350 gånger bättre för miljön att käka lök mot nöt kött. Så det kanske blir en lökmeny.
I samma tidning stod också att om en normalstor familj byter ut köttet en gång i veckan mot vegetariskmiddag sparar man lika mycket koldioxid som om man lät bilen stå och cyklade i 120 mil. Något att tänka på.
/Spara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar