onsdag 4 februari 2009

Min första gång...

Det var premiär igår. Jag köpte min första förpackning quinoa! Visst borde jag gjort dethär för länge sedan men jag har inte tyckt att det var särskilt gott... Men skam den som ger sig.

Idag var det kakbak i stugan på landet. Alla hjälpte till.
Baka baka, roligt roligt... Eller?
Visst det är viktigt och kul att barnen hjälper till. Dom utvecklas så fint och tycker att det är sååå roligt. Men idag tog kockjävulen i mig över. Vi mätte upp alla fröer, kokos och ägg och allt var frid och fröjd. Dom käka smet och allt var frid och fröjd. Vi la bajskorvsliknande kakor på plåt och allt var frid och fröjd.
Jag var tapper och berömde mina små bagarlärlingar som var så duktiga.
Sen saltade Selma kakorna... Med en tesked...
Jag brast... Visst, inte bra eller särskilt pedagogiskt. Men vad f-n! Man skojar inte om mat. Det är allvarliga saker. Då ville inte Maja baka mer. Självklart fick jag dåligt samvete. Det är ju bara kakor. Visst är barnen viktigare. Imorgon ska jag jobba ,utan bagarlärlingar. Det ska bli skönt.
/Spara

2 kommentarer:

  1. QUINOA, grattis till ett bra köp! En stor favorit här hemma! Se till att skölja det ordentligt innan du kokar det, bara. Tycker du ändå att det är otrevligt i smaken kan du rosta det lätt i pannan först. En del gillar det bättre då. Här hemma äts det med stora skedar. Perfekt att mixa i babymat, hälsar båda små gossarna, som mer eller mindre är gjorda av quinoa vid det här laget.
    /Slösa

    SvaraRadera
  2. Jag köpte quinoa i måndags, hann före dig, fast har inte använt än...
    Har bakat bröd idag, jättegott! La in receptet på min sida.
    Hur gick det med skidorna förresten, hon såg rätt stolt ut på bilden tyckte jag!

    SvaraRadera