onsdag 18 februari 2009

Semester...

Äntligen! Bilen håller på att packas. Ved, vin, vatten och en byggfläkt. Stugan som är gammal står utan värme på vintern annars kostar det en förmögenhet! Med i packningen finns även pastamaskinen och aborioriset... Parmaskinka, parmesan ost,balsamico reduktion och sardeller. Härlig mörk choklad för att kunna göra den godaste varma chokladen som man kan tänka sig. Jag vill vara redo för allt.
Men mitt starkaste driv är att vi minsann inte behöver äta en massa äckliga hel och halvfabrikat bara för att vi är i stugan. Ingen pulversoppa här inte. Klart man ska unna sig minst lika god mat som hemma. Att ha ännu mer tid för matlagning är semester!

Dinkel pannkakor gjorda på havremjölk som käkas ute är ett måste, på verandan om det är dålig vinter eller på Siljan om isen är tjock. Med fruktsallad, nötter och kokos blir man starkare än Gunde.
Skidorna är också med, men någon valla hittade jag inte, men Dalarna borde väl vara full av valla, eller hur?
Vi hörs om ett par dagar!/ Spara

1 kommentar:

  1. Åh, hur görs dessa Dinkelplättar??
    Gjorda på havremjölk såg jag men sedan?
    Tacksam emotser jag receptet :-))

    SvaraRadera