fredag 27 februari 2009

Lyckos dig...

Spara skriver:
Jag vill ha lugna mornar jag med. Något jag önskar just nu är att minstingen inte ska vakna före mig, att få självvakna... Inte stå och dunka välling muggen i skallen på mig en kvart innan klockan ringer... Inte hela världen men ändå! Hon får sin välling, jag är grymt sugen på att krypa ner i sängen men då är klockan god morgon och lika bra att klä på sig. Idag blev det yoghurt med knäckebröd, någon hade fetat i sig all granola. Maken skyller på barnen, man kan väl inte skylla på oskyldiga barn, jag är säker på att det är han. Eftersom han verkar vara så galen i gryn ska han få en grenola tårta på födelsedagen nästa vecka... Som straff. Sen försvann morgonen i borttappade favorit strumpbyxor och knäckemackor... Som genom ett under sitter alla kläder på rätt plats precis när klockan slår 7.15. Lika fantastiskt varje gång, underbara ungar! Men vart ställde jag thermos muggen att mysa i bilen med när ungarna är lämnade på dagis? Äh, köper nytt kaffe för 2 spänn på dagis.
God morgon!

1 kommentar:

  1. Ja... visst är det härligt med en harmonisk morgon. Det är väl tur att det är så sällan, så man verkligen njuter när det händer. Men lite senare på förmiddagen brottades gossarna i soffan och Herman for ned i golvet med huvudet före. Allt annat än harmoniskt =))
    /Slösa

    SvaraRadera