tisdag 3 februari 2009

Kokosmjölk, skummjölk och vår!


Stora kokosmjölkssuget är här, det kommer lite då och då. Ikväll blir det nog en thai-inspirerad middag. Prisextra har rotfruktsvecka, 5 kronor kilot för en massa olika knölar. Nej, inte ekologiska, tyvärr, men kostar svenskproducerade rotisar 5 kronor kilot, så frångår vi absolut våra principer (det gör vi för övrigt titt som tätt, idag har jag till exempel druckit instant O'boy i lekparken. Det var svinkallt ute och den varma skummjölksdrycken smakade - GOTT! Som i fjällen. Mariekex till ungarna. De åt så det sprutade ur öronen!)
Kokosmjölken, ja. Det blir nog wok på vitkål, morötter broccoli, bönor och kyckling. Kokosmjölk med röd curry och fisksås på det. Favoritnudlarna (på bilden, finns i bättre hälsokostaffärer) till.
Och Helena, det är vår här Stockholm idag! Kallt, ja, men vår. Solen skiner och värmer, fåglarna kvittrar. Primörerna är snart här!!
/Slösa

2 kommentarer:

  1. Villka fina nudlar. Jag tycker att det är så synd att det inte finns bra hälsokost affärer där jag bor. Finns det något på nätet? Jag har inga "baka utan mjöl tips" men jag ska testa lite.
    /Spara

    SvaraRadera
  2. Du kan köpa dem på Tant Grön i Uppsala!! Bra va??! De är jättegoda och alldeles råsmarta!

    SvaraRadera