fredag 27 februari 2009

Perfekt morgon!



Vaknar utvilad halv sju. Sju ska barnen väckas och få sin bovetevälling. klockan 7. 30 bonusminuter för mig att göra mig i ordning, mixa ihop en god smoothie och skära en liten fruktsallad innan det är dags för mysstund med ungarna.
Om någon tycker att det varit bildfattigt här på sistone, så beror det på att sladden till kameran varit på vift. Som gräde på moset hittade jag den mitt i mina härliga morgonbestyr, så nu blir det bilder i bloggen igen!
Nu leker barnen i sitt rum, min smoohie smakar ljuvligt, fruktsalladen ska snart slukas. Dagen är helt utan planer, vi kan göra precis vad som faller oss in. Kanske till och med läge för pulka? Det är, om än lite, snö i Stockholm!
Vilken perfekt start på en fredag!
/Slösa

2 kommentarer:

  1. Det ljuva livet med barn!

    Jo, jag skriver om nätterna här, det där inlägget har ju halkat ner än bit.

    Jag tål cashew, pistage, pecan och ibland mandel. Mandeln beror på övrig allergistatus.

    Hasselnöten är en korsallergi med björkpollen.

    Jag dricker numera rött te med kanel, äter vindruvor och ännu mer gröna grönsaker..ska tydligen vara blodtryckssänkande alltihopa.
    Men vill du tipsa mig mera så blir jag glad!

    (jag kommer till Sthlm i början av april)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Haha, inte nätterna utan NÖTTERNA!
    /Blomman

    SvaraRadera