lördag 31 januari 2009

Dubbel skandal

Kära blogg och kära bloggläsare!
Den här veckan har vi sannerligen inte haft mycket inspiration att bjuda på. Skandal! För min egen del är den enkla förklaringen att jag har suttit från morgon till kväll på dunderspännade föreläsningar i näringslära, jag går nämligen en kostrådgivarutbildning.
Det är så intressant, jag får nya insikter och saker jag trott jag haft full koll på förklarade för mig på ett djupare plan. En och annat föreställning och hobbyteori jag burit med mig avslås givetvis också. Det är så mycket jag skulle vilja dela med mig av här på Råsmart och det kommer jag också att göra, givetvis, bara ha tålamod.
Tills vidare kan jag berätta att en plötslig craving efter körsbär höll på att kosta mig skjortan igår. Jag gjorde nämligen något jag hoppas kan bli en trevlig vana den dag jag uppnår pensionsåldern. Efter en simtur på Sturebadet (fritt inträde för oss kostrådgivaraspiranter! Är det inte underbart??!) gick jag en sväng förbi NK:s matavdelning (det kändes liksom som en självklar sak att göra efter besöket på Sturebadet...). Omedelbart snubblade jag över en hylla med extra stora körsbär. De såg helt fantastiska ut. Jag plockade ihop några i en påse - ganska många faktiskt - för att ta med mig hem till fredagsmyset. Men så ångrade jag mig, jag skulle nämligen inte hem och fredagsmysa, utan fortsätta mig lyxiga fredag med en middag här. Så det blev bara fem vackra körsbär kvar i min påse, att äta som snacks på väg till krogen.
40 spänn kostade de!! 399 kronor kilot, insåg jag när jag snopet betalat de åtrådda körsbären.
Jag kan bara konstatera att de var värda vartenda öre! Men lite skandal är det, att ta 400 kronor för ett kilo körsbär.
Ikväll blir det sushi till middag, som inte alls är så gräsligt ur blodsockersynpunkt om jag förställt mig. Vilken lycka!
/Slösa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar