söndag 27 september 2009

Råsmart rotmos ratat



Jag tyckte att jag var så kreativ när jag kokade två stora sötpotatisar och ett blomkålshuvud som jag mosade i lite av kokvattnet och en rejäl skvätt olivolja. Kryddade med lite havssalt, svartpeppar och vaniljpulver och serverade till kokt torsk och gröna ärtor.
Klassiskt.
Herman vände bort huvudet och Hugo förklarade: "Det här var inte god mat" och nöjde sig med en citronklyfta.
Men jag tyckte att det var gott, jag. Prova gärna!
I morgon blir det rotfruktsrösti på resterna, men det vet inte de små om ännu...! 

/Ulrika

PS. Nu är det ju inte så att barnen får gå till sängs på tom mage. De åt sig präktigt mätta på efterrätten, som var en melon idag. Den tyckte dock vi vuxna var rätt smaklös. Så kan det vara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar