torsdag 17 september 2009

Plié! Smekmånden är över!

Att vara Råsmart handlar inte bara om att äta bra mat. Det handlar om att röra på påkarna också. Svett på pannan varje dag, om så bara en kort stund!
Så idag, när Hedda är en månad gammal, är smekmånaden skoningslöst är över. Det är dags att börja röra på sig igen. Efter förlossningen hade jag problem med bäckenet som hamnat helt på sniskan. Det har osteopaten Anna Lena fixat. Efter det fick vi besök av förkylningen från helvetet. Den är nu också över. 

Nu finns bara möjligheter! Nu börjar det! Jag lääängtar efter mina uppfriskande löppass senare i höst och enkel men effektiv styrketräning hemma på köksgolvet. Hoppas kunna klämma in lite yoga också, en omgång solhälsningar varje morgon innan ungarna ska upp vore ju underbart!

Jag mjukstartade igår kväll med en rejäl promenad, 45 minuter. Kom hem svettig, fortsatte med lite styrkeövningar på golvet i 15 minuter. 
Med härlig träningsvärk i både ben och bål slog jag följe med Hugo i morse, då han skulle på sitt livs första danslektion. Spanska Maria, balett- och flamencodansös, fick småkottarna att röra sig ljudlöst över golvet, springa som en björn på alla fyra, vicka på höfterna och göra plié på det mest graciösa vis en treåring kan! Önskar jag hade en bild till er!
Han kommer att älska sina danslektioner! Svett, lek, flås, styrka, balans, kroppskännedom, stå i centrum... Idag fick jag vara med, men framöver är det strängt vuxenförbud. Jag önskar att jag kunde vara en fluga på väggen om några veckor! Se sin busiga, trotsiga son i plié..!

/Ulrika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar