tisdag 8 september 2009

Hemmakvällar



Livet med liten bebis i huset innebär att kväll efter kväll tillbringas hemma i sköna soffan. Hedda är en kvällshungrig typ och det får hon gärna vara, för när hon äter som en häst sover hon också som en klubbad säl!
Det innebär att även jag måste fylla på, både med mat och vätska. Mycket te dricks det (tack för det friska höstvädret!) och förstås frukt och nötter.
En ny bekantskap är mandelsmör. Det äter jag med sked, tillsammans med skivad banan. Egentligen är det väl inget att skriva hem om, för det är inte världens smaksensation, men något i kombinationen salt/rostad mandel och söt banan har gjort mig smått beroende.
Jag bara måste ha min dagliga mandel-bananfix!
En annan kväll stod det kräftor och Ben&Jerrys på soffbordet. Gissa vilken portion som var min?! (En tacksamhetens tanke till kräftfiskaren Susanne!)
/Ulrika, från soffhörnet

1 kommentar:

  1. Skulle inte jag bli bjuden på kräftor??? /Helena

    SvaraRadera