torsdag 22 oktober 2009

Marathon nästa!

If it doesn't make you blush it ain't big enough.

Med den föresatsen bestämmer jag mig nu: 

2010 ska jag springa Stockholm halvmara
2011 ska jag springa Stockholm marathon

Så var det förpliktigat!

Igår när jag var ute på min lilla motionsrunda mötte jag mästarnas mästare i sammanhanget: Anders Szalkai. Han har vunnit Stockholm marathon, varit med i både VM och OS. Normalt möter jag honom när jag är på väg från ICA med en burk Haägen-Dazs i näven, hrm, hrm. Men igår var jag rosig om kinderna och svettig på pannan (ven om det är lååångt kvar till marathonformen, förstås). 
"Det är ett tecken, jag ska också bli RIKTIG löpare!" störtade jag hem och förkunnade. Nu hamnar en idolbild av Szalkai på väggen och jag behåller rosorna på kinderna. 

Jag säger det igen:

If it doesn't make you blush it ain't big enough.

Dags att amma nu.
/Ulrika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar