måndag 5 oktober 2009

Herman rekommenderar: Jordnötsmandel

Idag gick vi över ån efter vatten: 
Herman var väldigt arg inför lunchen. "Manna! Manna!" Det betyder mandel, så jag gav honom en näve mandel medan jag fixade mat. 
Han tog dem och gick till skafferiet. Pekade på hyllan med att nötsmör. "Manna! Manna!" Jag fattade ingenting. Mandel och mandelsmör, eller? 
Men nej, det var jordnötssmöret han ville ha. Så jag bredde en liten smörgås och hoppades på matlagningsro. 
ARG är bara förnamnet! 
"MANNA! MANNA!!" gapade han och försökte stoppa mandlarna i burken med jordnötssmör, vilket jag hejdade. Men så började han skrapa med sina mandlar på smörgåsen och jag fattade: 
Han ville ha mandel med jordnötssmör på!
Också en råsmart variant...
En mycket nöjd Herman satt och glufsade i sig den ena jordnötsmandeln efter den andra.
Någon annat lunch blev det inte idag.
Vad tror ni han säger när han en vacker dag upptäcker att det redan finns nötter som smakar jordnöt??!

/Ulrika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar