fredag 17 april 2009

Varning! Omega-3 ger allt för bra minne!

Jag inser att det låter präktigt så man kan spy när jag skriver om min gosse, snart 3 år, som äter torkade alger framför teven.
Därför tänkte jag balansera det hela med att berätta om vår glasspaus i solen idag. Den var underbar. Lillebror har vattkoppor, så vi har gått i socialt celibat (igen, Hugo hade sina koppor före påsk).
Okej, here comes: Hugo och Herman åt varsin Solero. Mums! Jag åt en Magnum med kola, mandel och vanilj från Madagaskar mitt i allt tillsatselände, haha!
Det var dejligt!
Och lååångt ifrån alger, nötter och oljor och annat råsmart!
Men jag måste bara: Igår tuggade jag på en näve mandlar när vi nattade barnen. Inget går Hugo förbi, så han ville naturligtvis också ha mandel. Jag sa lite avledande: "I morgon!".
I morse vaknade han och det första ha sa: "NU ska Hugo få mandel!"
Kan det vara alla alger? All omega-3? Eller har barn sjukt bra minne? Jag tycker att det är lite läskigt, jag...

/Ulrika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar