tisdag 21 april 2009

I tehyllan


Här dricks en del te. Svart, rött, grönt, vitt och ört. Mums!
Te har många goda effekter, bland annat är det en bra källa till antioxidanter.
Barnen älskar också te. De har fått det med bröstmjölken, kan man med sanning säga! Och efter bröstmjölken kom skedmaten och då har jag ofta slängt ned en påse rooibos i kastrullen innan jag mixat till puré.
Några favoriter just nu ser ni här: Pukka och Clipper. Yogite och Celestial seasonings är också goda, liksom Four o clock. Men just nu är det mest Pukka som gäller för min del, alltså. Revitalise, den röda förpackningen på bilden smakar kardemumma, ingefära och kanel (pepperkaka!) och det andra paketet innehåller ett te med vanilj och kanel. Så här års kanske många har lämnat kanel- och kardemummasuget bakom sig och hellre vill ha något med frukt eller bärsmak. Då gillar jag Clippers vita teer, detta med svart vinbär. De har ett med hallon också, det smakar mums!
Jag brukar hitta både Pukka och Clipper i bra mataffärer!
/Ulrika

1 kommentar: