måndag 20 april 2009

Präktos vecka...

Jag jobbar hela resten av veckan och flera långpannor (köksspråk för att jobba dubbla pass). Så idag fixades hela veckans mat. Hur skönt som helst. Klarar på så vis att kasta fram en fullgod middag utan hel- halvfabrikat på 15 min. Oftast har jag inte mer marginal innan barnen rymmer hemifrån och blir barnarbetare på närmaste pizzeria... Vilket jag iochförsig inte oroar mig för särskilt mycket eftersom det inte finns pizza på landet...
Hursomhelst, vi bakade Hilles superlimpa innan frukost så vi fick färskt till frulle. Mums! Sedan upp med alla kastruller och kokade Chili sin carne och fyllning till Enchiladas ( recept finns i tidigare inlägg) på samma gång. Tog lite Chili till lunch tillsammans med bulgur och sedan ut och leka i det fina vädret.
När vi kom in vid 4 var enchiladas röran kall nog att rulla in i tortillas. Rostade rotsakspytt till middag i ugnen samtidigt som rullarna gratinerades med lite ost på. på spisen kokade quinoa till pytten och kikärtscurry till onsdagens middag( recept finns även på detta). Präktig is my middle name, jag vet...
Måndag: rotsakspytt med quinoa och senaps yoghurt
Tiadag: Enchiladas och rester av gårdagens middag
Onsdag: Kikärtscurry och zuccini sallad (recept finns)
Torsdag: Pannkakor som jag steker då.
Fredag: Chili sin carne yoghurt och avocado
Till helgen skall grillen dammas av. Då kommer mer recept på vego att lägga på grillen.
Sola och njut!/ Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar