tisdag 7 april 2009

Vårkänslor

Som alla trädgårds fantaster vet, så går det inte att vara inne framför datorn när isen släpper i rabatterna. Fröer har inköpts och nya trädgårdsland planeras. Mycket vill ha mer...
Rådjuren har varit justa nog att klippa mina nya äppelträd så det behöver jag inte tänka på, men mina gamla har fått sig en rejäl omgång av såg och sekatör.
Annars är väl inget nytt på tallriken. Sill i långa rader, jag kommer ha tröttnat på sill lagom till påsk. Vi har käkat mycket gröna blad. Det känns som om kroppen vill ha det nu. Små späda blad som får vårkänslorna att rusa. Gröna skott börjar synas på örterna i landet! Som jag har längtat! Det känna som om våren är extra efterlängtad i år efter all snö. Nu måste jag ut och gräva. /Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar