tisdag 28 april 2009

Spara på örtjakt!


Min jakt på vitaminer och härliga gröna grejjer att stoppa i maten har äntligen börjat! Om man man tittar riktigt noga i det övre vänstra hörnet kan man se min gräslök! Den är pytteliten men har redan fått betala tillbaka min kärlek jag givit den genom att krydda min äggröra.
För övrigt går det trögt... Men sätt sättpotatis är inköpt och skall snart förgros inne. Sparrisen på gotland är strax mogen och om ett par veckor kommer vår upplands odlare med sin första skörd.
Toppkrogen Frantzén/Lindeberg ( www.frantzen-lindeberg.com ) hyllar våren genom att köra vegmeny i 3 veckor. Om man nu kan kalla "kryddor" som oxtalg och chorizofett vegetariska. Om du har pengar över kan man gå dit ock klämma en avsmaknings meny och vinpaket, kostar 3500spänn... Undra hur länge jag behöver diska för det?
Tillbaka till grönsakerna, visst borde det vara så att primörerna är mer vitamin rika än andra grönsaker? Dom känns proppfulla av energi. I morgon skall jag köpa en flaska tryffelolja och invänta sparrisen!/Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar