tisdag 14 april 2009

Oj, jag ljög!

Jag skrev tidigare att jag skulle äta mer ägg än godis i påsk. Det vete f...åglarna om jag lyckades med. Jag har frossat: Choklad, ostkaka (vi har firat påsk på gränsen till Småland...), bullar på skogsutflykter. Och så vidare.
Toppade det hela med att köpa en påse Polly på hemresan!!!
För här är min svaga punkt: Har jag väl spårat ur, så har jag spårat ur. Då är det liksom kört ett tag. Jag är en sån där dum måndagsstartare, som hellre toppar ett snedsteg med ytterligare ett. Passar på, liksom... Som om två fel gjorde ett rätt.
Helt ärligt, hur dum får man vara??!
I morgon är det en ny dag, fast det är onsdag!

3 kommentarer:

  1. Haha, jag vet hur det är med Påsk. Mina barn är ju större och går ut och påskar och kommer hem med en massa.. just det.. lösgodis :)
    Som bara står där och tigger om att få ätas upp.

    Igår sa sambon:
    "Det är en hel del E-nummer i det här, det vet du, va?!"
    (Jag har ju E-nummerpanik numera)

    Jag fick kontra det med att när jag äter godis så VET jag om att jag är onyttig och stoppar i mig skräp, men jag vill kunna äta en Skagenröra t.ex. utan att behöva få i mig fem olika E-nummer...

    SvaraRadera
  2. Haha, ja man tallar på sina principer ibland. Det måste man ju. Ett e-nummer hit och ett e-nummer dit, liksom...
    Och jag glömde: Vi hade laddat med lite snask till eventuella påskkärringar (det brukar komma ett par). I år kom det dock inga! Finns snasket kvar? Neeeej...

    SvaraRadera
  3. Bebisen i magen måste ha godis tror jag!/Helena

    SvaraRadera