måndag 25 maj 2009

Odlarambitionerna


Jag drömde om en balkong. Hantverkarna kom. Rev en vägg. Beställde en dörr. Men den blir kraftigt försenad och levereras först i mitten av juli. Så istället för en liten, liten terass på taket med söderläge, kvällssol, vidunderlig utsikt över Stockholms takåsar, spirande tomtplantor och annat grönskande, har nu har vi ett hål i väggen med prasslande presenning för - tills augusti, när hantverkarna semestrat färdigt...
Men vad gör väl inte en optimist? Beställer frön från Plantastic och groddar glatt i köksfönstret, förstås! 
Och optimist är jag, för jag har gett mig på både broccoligroddar och vetegräs. Vansinnigt näringsrika grödor (men inga gastronomiska upplevelser...)! Nu hoppas vi bara att dessa små loppor ska spira. Återkommer om en vecka - håll tummarna för mig!
/Ulrika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar