fredag 22 maj 2009

Köpte nya springdojjor på tradera som jag fick i onsdags och invigdes i går. Det kändes jätte bra! Jag som avskytt att springa tycker nu för första gången i mitt liv att det går bra. Träningsvärken i dom bakre regionerna visar att det verkligen går bra. Nu när det går mot skolavslutningar blir det mycket jobb i catering branschen och inte mycket tid att gå på tränings pass (som iochförsig snart tar sommar lov...) , då är der perfekt att kunna träna när som helst.
Tack för all peppning! Nu kommer jag inte att sjunka i Vansbrosimmet! Hoppas jag...
Till det andra viktiga i livet: mat. Vi äter allt grönt vi kan hitta i trädgården, typ örter. Men salladen är 1 cm hög så snart kommer den!
Passa på att köpa färsk vitkål nu! Den är mild och god. Inte alls så träig som den man köper på vintern. Ha den som sallad med citronette (olja, pressad citron, salt och peppar) till en bit grillad lax. Eller rör ut lite grovsenap i olja och vinäger häll över vitkålen och slantade, servera tillsammans med en bit rökt makrill eller sik! Oj, nu kan jag inte sluta!!! Abborre med färskpotatis och grillad sparris, vitkål lätt fräst och kokt i havregrädde med forellrom på toppen. Borde nog ta lite mellan mål nu! Det blir nog yoghurt, mandel, honung och lite mynta... Måste lära mig fiska så jag kan få abborre till mellis.../Helena

1 kommentar:

  1. Å vad avundsjuk jag blir! Inte på vitkålen, för den njuter jag redan för fullt av), men på löpningen!
    Så här i sjunde månaden med snart 10 kilos extra vikt att släpa runt på springs det inte så mycket, så då får man ladda teoretiskt. Alltså läste jag en superbok av den danska fitnessgurn Birgitte Nymann i helgen. Om just löpning. Massor av supertips! Så vänta bara till hösten, när jag själv kan springa, så ska jag dela med mig!/Ulrika

    SvaraRadera