onsdag 9 juni 2010

Heddas glassdebut

Nu är det gjort. Hedda har fått glass! Hon åt och åt och åt. Det gjorde jag och gossarna också.

Bananglass, 4 portioner
3 bananer, frysta. Jag hade två frysta och en mogen, det blev krämigt och bra.
1 msk linfröolja (för bra fetter)
1 msk cashewsmör (för bra fetter)

Kör rubbet i matberedare tills du har ett vitt fluffigt skum. Mumsa loss! Det går fint att göra denna glass på bara banan om man inte som jag har kylen full av nötsmör och kallpressade oljor. Jag strösslade med lite råa kakaonibs till gossarna och de gillade faktiskt de bittra hårda kakobitarna. 

Kram
Ulrika

2 kommentarer:

  1. Vitt fluffigt skum? Vad HAAAR du för en mixer? Min lämnar att önska.
    / Johanna

    SvaraRadera
  2. Alltså, en sån där helt vanlig matberedare. Med stor kniv i botten. Min räddades ut Henriks mormors gamla sommarstuga på Nordsjälland. Inte så flashig, mer som en traktor. Gas, gas...

    SvaraRadera