tisdag 15 juni 2010

Gott eller nyttigt? Eller både och?

Är det gott eller bara nyttigt?
Det kan man ju fråga sig ibland.
Själv jublar jag över mina chokladmuffins som jag gör på mandel, ägg, dadlar och kakao. Bara. Inget smör, inget vanligt socker, inget vitt mjöl.
Men jag kan ju se hur en och annan tvekar. Undrar. Skulle föredra något annat. Vissa säger det rakt ut, andra håller masken och förundras.
För mig är det enkelt.
En muffins som ger mig fibrer, vitaminer, protein och antioxidanter är alltid godare än en som bara ger blodsockertoppar och fastnar på tänderna.
Smakmässig kan jag stundom föredra en kanelbulle från Xoko. Men eftersmaken är väldigt mycket bittrare än ren, rå kakao.
Så ja, jag tycker att det som ger bra näring och inga biverkningar är godare. 

Vad tycker du?

Ulrika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar