onsdag 31 mars 2010

Jag - en löpare


I alla år har jag varit en sån där trist, snål, "inte ska väl jag", martyraktig typ som inte haft på världskartan att gå och köpa speciella kläder att springa i. Det har fått duga med några gamla prassliga universalbrallor eller aerobicstights från hösten 1999. Eller så har jag lubbat runt i någon gräslig löparjacka som jag fått som tack för att jag beställt 3 provnummer av iForm (so jag ser halva Stockholm springa runt i! Är alla lika lättlurade och giriga som jag??!). En gammal urtvättad t-shirt under. Typ. Skor har jag alltid haft respekt för och lagt pengar på, men kläder? Vad kan det göra för skillnad, har jag tänkt.

Det visar sig i kväll.

Då ska jag nämligen inviga mina nya, snygga kläder som jag sitter och värmer upp just nu. De är valda med omsorg: 
- löpartights från Nike (gosh, de sitter HELT perfekt!)
- funktionell t-shirt (very nice!)
- supermegafin grön tröja med en massa specialfunktioner; en liten ficka för i-poden på armen, hål för tummarna (ni ser på bilden) och en luva som man kan fälla upp om man vill se lite cool ut. Eller bara hålla huvudet varmt =)
Jag kan meddela att det känns fantastiskt. Helt fantastiskt. Jag är en löpare. En riktig.

kram
Ulrika

2 kommentarer:

  1. Den ser härlig ut tröjan! Själv ska jag ta tag i uppgiften (ge mig in i djungeln) med att hitta ett par Nike+ skor som kan funka bra med min iPod. Vet att jag kommer vara nöjd när det är gjort.... det blir bara inte av just nu.
    Hoppas kläderna kändes lika bra ute i friska luften som inför rundan.

    SvaraRadera
  2. Kläderna var fantastiska! Det gör verkligen skillnad om man har sura t-shirtar eller snitsiga löparkläder!
    WOW! Ska använda dom massor i påsk!

    Kram

    SvaraRadera