tisdag 16 mars 2010

Vår, godis och bröd


Det är vår! Kallt, men det är vår. I morse tog Hugo fram sin sparkcykel, det var kul så vi tog en omväg till dagis. Utan vantar. Ett säkert vårtecken. 
Ett annat vårtecken är att mello är över. Melodifestivalen. 
Jag tillbringade lördagen ute på Djurgården, med lunch i Rosendals varma växthus. Där köpte jag med mig lite lördagsgodis till oss vuxna. Kolla bilden, äppleringar, chokladkrisp och gråsten?! 
Det är faktiskt ekologisk lakrits som jag köpte därute.
Kanske borde jag ha sparat dem som ett 1 aprilskämt?
I söndags var det bröd till frukost, gott surdegsbröd från Brunkebergsbageri. Måste säga: Släng er i väggen alla andra bagerier. Detta var fantastiskt. Helt enkelt fantastiskt.
Och magen sa ingenting den här gången.
Ett annat vårtecken är att jag har varit förkyld i två veckor. Inte så sjuk, men täppt och lite snorig. Väldigt irriterande. Det betyder ingen träning, så nu har jag fått ryggskot som lök på laxen. Det ska trollas bort i morgon hos osteopat Anna-Lena, så det ordnar sig.
På torsdag fyller jag år. 36. Det säkraste vårtecknet av alla. Ibland kan man sitta ute och fika på min födelsedag. För se hur det blir i år. Kanske skulle ge mig själv lite balkongmöbler och blommor i present?

Kram
Ulrika
 

1 kommentar:

  1. hej Ulrika, kul med nätverk :) vi träffades igår (Jag Marie från Skönhetsbyrån) jag har även en blogg så länkar upp dej.

    ha det gott

    SvaraRadera