söndag 28 mars 2010

Fiskköttbullar??!

Vi har inte varit så lyckosamma med att peta i pojkarna fisk här hemma på sistone. 
Allt går upp och ned, så bättre fisktider stundar, men i väntan på de bättre tiderna experimenterar jag.
Det här gick verkligen hem:

400 gr vit fisk
1 msk färsk rosmarin
2 msk bredbladig persilja
skal från 1 citron
1 ägg
1 dl sesamfrön
salt, peppar

Kör allt utom sesamfrön i en matberedare tills fisken är färs. Forma små biffar, vänd i sesamfrön och stek på medelhög värme i kokosfett.

Vi serverade med potatismos (mosat med havremjölk, hackade gröna oliver och mycket olivolja) och en enkel sallad. 
Hugo döpte dem till fiskköttbullar och åt som en häst. Herman slevade i sig mycket för att vara Herman. 
En yttepyttig fiskburgare blev det kvar till min frukost i morgon. 
Kram!

Ulrika


4 kommentarer:

  1. Mmm, detta ska prövas! Lät mycket gott.

    SvaraRadera
  2. Bon apetit! Längtar tills nästa gång vi har det på bordet!

    SvaraRadera
  3. Det låter jättegott, ska kopiera receptet och göra någon dag snart. Är alldeles för dålig på att hitta nya recept på fiskrätter (ingen fantasi själv heller vad det verkar).

    SvaraRadera
  4. Är det här för fyra personer? Det låter inte alls dumt, så jag ska testa det någon dag. Lägger också in receptet i min matblogg så jag kommer ihåg det. Hoppas det är ok? :)

    SvaraRadera