tisdag 2 mars 2010

persiljemjölk


I våras gjorde jag en intervju med den dansk-isländska näringsterapeuren Thorbjörg Hafsteinsdottir för tidnignen MåBra. Hon har skrivit boken 10 år yngre på 10 veckor och är en mycket inspirerande kvinna, 50 år gammal och i total toppform!
Nu har hon skrivit en smoothiebok, Boost din vitalitet.
Där kan man hitta massor av godsaker, bland annat en supersmarrig persiljeshake, som jag blivit helt hooked på:
2 dl sojamjölk
1 handfull bredbladig persilja (bladen)
2 dadlar
4-6 istärningar

Mixa rubbet och njut. Sila eventuellt av den om du har en slö mixer. Jag kör med min gamla stavmixer, den gör jobbet bättre än den stora tjusiga i det här fallet. Istärningarna tar jag hela i glaset och häller shaken över.

Kram
Ulrika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar