måndag 11 januari 2010

Tystnad x 2

Vardag igen. Ovanligt. Och egentligen har jag inget särskilt på hjärtat, men bloggen har blivit så styvmorderligt behandlad på sistone att jag nästan skäms. 

Men så är det ibland. Annat pockar på mer uppmärksamhet och nu har det varit väldigt mycket familjeliv. Jul, nyår, trettondag och så rundade vi av med dop i helgen. Hedda fick lite vatten på huvudet och de vackra namnen Hedda Aina Caroline. Och en Hello Kitty-sked, vilket verkligen behövs, för hon äter som en häst. Förbluffande vilken aptit en så liten kan ha! Sötpotatismos är en favorit.

Hur som helst. Januari brukar betyda nystart för många. Nu ska man minsann ta tag i mammakilona, i löpträningen, i än det ena, än det andra.
Själv ska jag komma i form igen, jag har några kilon kvar och jag är svag i bålen. Det jobbar jag på, precis som före nyår.
Annars är mitt nyårslöfte vad gäller hälsan att åka på silent retreat. Bara var tyst. Jag vet inte var ännu, men jag vet att jag behöver det. Är det någon som har tips om var man kan vara tyst (hm... det låter ju rätt knasigt!) en helg, så tipsa mig!

Kram
Ulrika 

5 kommentarer:

  1. Stiftelsen Berget i Rättvik!
    En fantastiskt vacker retreatgård!

    SvaraRadera
  2. En person som var på silent retreat på Rögle kloster utanför Lund uppskattade miljön (vacker trädgård på sensommaren) väldigt mycket har jag hört. Vet inte om klostermiljö är ett alternativ? Värt att kika på kanske: http://www.roglekloster.se

    Ps. Hoppas barnen inte var allt för slut efter nyårsfirandet. :-)
    Mari

    SvaraRadera
  3. Så det är DU som är M! Kul! Välkommen hit! Jag ska absolut kolla Rögle. Kul med tips!
    Kram
    Ulrika

    SvaraRadera
  4. Japp! Det är jag det. Kom att tänka på att "M" väl är en återkommande karaktär i James Bond också (inte bara jag alltså). ;-)

    SvaraRadera