onsdag 13 januari 2010

Lunch med utsikt


Det här är utsikten från vårt köksfönster. Här sitter jag och skriver och här sitter och och äter. Är det inte vackert så det värker i hjärtat? Tänk att Stockholm kan vara så krispigt och vitt! Jag har önskat mig varmare väder, men jag tar tillbaka det. Kära minusgrader, stanna!
Och medan baby Hedda jag sitter här och glor på skönheten dricker jag varm misosoppa och äter vad som finns i kylen: lite kikärtsbiffar med ingefära och tamari, en halv avokad och några kvistar broccoli.

Kikärtsbiffar

4 dl kikärter

½ tsk ingefära

3 tsk tamari

chili efter smak och behag

1 msk ris- eller bovetemjöl

Mixa alla ingredienser och gör små biffar, som du steker i panna eller ugn (175 grader, 25 minuter). 


Kram

Ulrika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar