måndag 11 januari 2010

Expresslax

Yoga är tillbaka i mitt liv.
För några år sedan var jag en ivrig yogi, asthanga var min grej. Men uj! vad det inte finns plats för det i mitt liv just nu. Har jag tänkt. Och uj! vad jag lurade mig själv, för är det något man har behov av när man har mycket att göra så är det ju just - ro. Och yoga ger mig ro. 
Asthanga är dock för tufft just nu, så jag gav mig iväg på kundalini i förra veckan, "the mother of yoga". Och det passade mig perfekt. Jag var helt hög efteråt. "Tur att du inte ska köra bil hem" sa läraren.

Tur att jag inte skulle laga krånglig mat, kan jag tillägga.

Så jag gjorde detta:

Expresslax
2 laxbitar
1 pressad citron + skal
1 pressad apelsin + skal
1 gas vatten
1 msk lantbuljong
1 vitlöksklyfta
broccoli

Koka upp vätskan i en vid kastrull, sjud lax och broccoli under lock 5-7 minuter.
Om man inte älskar citrus, så ska man nog ta lite mindre.
Slurp.

En smarrig smoothie med banan, babyspenat och blåbär till efterrätt och sen sov jag som ett barn.

Kram
Ulrika

PS. Ja, jag vet att en RIKTIG yogi inte äter något som haft 2 ögon. Så yogisk är jag inte...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar