torsdag 21 januari 2010

Giftig mat - och golf!

Inget nytt med det, världen är giftig. Mat, luft, vatten, platsburkar, nappflaskor - överallt finns möjligheten att dra i sig lite hormonförvirrande kemikalier.

Trevligt IIIINTE, som lille Herman skulle ha sagt.

(Han är Yoda, vänder på alla ord, så när man som bäst tror att han älskar maten "Smakar jättegott" lägger han efter en konstpaus in ett kraftfullt IIIIIIIINTE!)

Åter till ämnet. Här är en intressant artikel:
 

Resultaten öppnar också upp för helt nytt affärsområde: Ekologisk golf. Nån som tar den bollen?


3 kommentarer:

  1. Golfarna tillhör ju ett släkte för sig (det vet ju varje "normal" människa), så förvänta dig inga stordåd inom ekologisk golf allt för snart. ;-)

    SvaraRadera
  2. Men det kryllar ju av entreprenörer där ute bland hålen höll jag på att skriva (och skrev jag). Nån borde ju ser potentialen! Ekologisk golf skulle till och med locka mig till ruffen och bunkern och allt vad det heter.
    Jag lever på hoppet!
    Får väl göra det själv...

    SvaraRadera
  3. Det här stället borde inspirera de som börjar fundera på ekologisk golf i Sverige (jag hade gärna åkt dit, oavsett golfintentioner): http://www.treehugger.com/files/2005/08/kabi_organic_go.php

    SvaraRadera