onsdag 25 november 2009

Råsmart vår 2010!

Planeringen inför våren börjar ta form! Det blir en superspännande vår med allt från kortare inspirationskurser som Råsmart babymat, Smoothieskola och Sunda sötsaker till längre förlopp som Råsmart livsstil. Det är en kurs för dig som en gång för alla tänker hålla nyårslöftet om att bli piggare, starkare, gladare och kanske lite slankare, men samtidigt vägrar bita ihop, hålla igen och ”ha karaktär”. Det blir en härlig mix av föreläsningar, praktisk matlagning, hjälp att hitta den kosthållning, träning och livsstil som passar just din smak och livssituation. Jag skriver som bäst på programmet just nu, så håll utkik! (Som lite förhandsskvaller kan jag meddela att ledstjärnan för denna kurs är ”från hungrig, trött och sugen till mätt, nöjd och pigg”. Inga snåla dieter eller tvångsmässiga gympass, nix pix!)

 

Under våren kommer jag även på hembesök till dig som önskar ett Råsmart homeparty, som är en workshop där vi fördjupar oss i något av följande ämnen:

 

Råsmart babymat, där du lär dig göra egen barnmat, utan tillsatser och bukfylla. Vi gör mat för olika åldrar och jag delar med mig av mina bästa tips på hur man enkelt ger sitt barn massor av matglädje och ren näring!

Ja, bebisar är förstås välkomna! Stora magar också!

Råsmart familjemat, där du lär dig hur du får grönsaksvägrare att tigga på sina bara knän efter mer spenat och broccoli – varje dag. Du lär dig också göra näringsspäckade varianter av klassiska barnfavoriter som fiskpinnar, pannkakor och köttbullar. Och givetvis massor av sunt snask!

Råsmart vardag, där ni får hjälp att planera mat i en hektisk vardag. Jag delar med mig av mina bästa tips på hur man gör för att alltid servera supergod och näringsrik mat – utan att stå i köket flera timmar varje dag.

Råsmart prestation, en föreläsning/workshop för dig som vill äta dig smart, pigg och glad! Du lär dig hålla blodsockret i schack och du får veta vad du ska äta för att hålla hjärnan vital och skärpt. Efter den här kvällen kommer du aldrig mer att behöva trängas vid kaffeautomaten runt 15-snåret igen eller nicka till på sega möten!

 

Råsmart homeparty är upplagt som en workshop, där vi varvar föreläsning med frågestund och praktisk matlagning eller demonstration (lite beroende på hur köket ser ut) och förstås en massa provsmakning. Det enda du ska göra är att bjuda hem dina vänner, så kommer jag med mixern och Råsmarta råvaror under armen och föreläser, inspirerar och demonstrerar!

Priset är 450 kronor per person för ett party på 3,5 timmar. Bor du utanför Stockholm kan möjligtvis en liten reseersättning bli aktuell.

 

Vårens öppna kurser:

Stockholm

Start Råsmart livsstil – 8 februari

Näringsbomba familjematen – 12 februari

Gourmetbönor – vego med gourmettouch 7 mars

Sunda sötsaker (utan mjölk, socker och gluten) – 11 mars

Smoothieskola – 15 april

Råsmart babymat – 20 april 

 

Hammarby sjöstad

Näringsbomba familjematen – 20 februari

Sunda sötsaker (utan mjölk, socker och gluten) – 24 mars

Smoothieskola – 14 april

Råsmart babymat – 21 april


Lidingö

Näringsbomba familjematen – 14 mars 


Kurserna sker i samarbete med Medborgarskolan och här finns kurserna beskrivna mer i detalj. Mejla info@rasmart.se om du har frågor kring någon av kurserna!

Inget av detta som riktigt passar, men ändå sugen på lite Råsmart? Be din chef boka mig till nästa måndagsmöte eller konferens! Valuta för pengarna garanteras! Kontakta mig på info@rasmart.se eller på telefon 0708 85 15 05!


Kram från Ulrika!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar