lördag 7 november 2009

På hälsomässa

Igår var Hedda och jag på Allt för hälsan. Vi hade superkul!
Först tävlade vi om ett årskort på Planet Fitness, som ligger nästgårds och har barnpassning. Tävlingen gick ut på att man skulle stå på ett ben på en bosuboll och hålla balansen. Jag frågade om rekordet. "13 minuter", sa damen i montern och sa sedan att jag hade klarat 1 minut. "Jättebra jobbat, kom igen!" Då trillade jag.
Äsch, men jag fick i alla fall en veckas gratis provträning. Schyst tröstpris.
Sen träffade jag en gammal kollega och det var jättekul. Vi testade varsin 15 minuters expresscoaching och jag bollade lite tankar kring mina "to do"-listor och gränsdragning mellan jobb och fritid. Det var bra.
Vi tog en paus i ett hörn för fika. Hedda ammades och jag tog en proteindrink, lite medhavda sockerärtor, en banan och en näve mandlar. Mums. En Råsmart ligger steget före för att slippa kladdiga chiabattas på utflykt.
Vi köpte en massa saker också, eller jag köpte. Tidningar, mullbär (som blev populärt fredagsmys och kommer att vara fredagsmys i många veckor framöver. För jag köpte tre stor påsar, nästan 1,5 kilo. Min älskling höjer på ögonbrynen och jag förstår inte varför.)
Dessutom köpte jag fiskolja till ungarna, sockerfri choklad och härlig naturkosmetik till mig själv.
Att prova massage och ansiktsbehandlingar på en stimmig mässa är inte min femma. Men jag ska göra något gott med mig själv snart, nu när Hedda börjar bli lite mer stabil i aptiten. En massage i avkopplande miljö vore toppen.  
Det bästa med hela mässan var nog att när en utställare som hade en slags jobbförmedling och gick runt och frågade: "Vill du ha drömjobbet?"
Utan att blinka kunde jag svara "Jag har redan det!"
Damn, det kändes skönt!

/Ulrika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar