fredag 13 augusti 2010

Råsmart på Östersjön


Idag har vi åkt bunkringsresa med Eckerölinjen. Vi ska ha en stor fest i slutet av augusti och därför kombinerade vi familjeäventyr med mindre råsmarta inköp.
Jag gjorde min första resa med Eckerölinjen för över 30 år sedan. Allt är sig likt.
Jag hade inga förväntningar på maten, men jag var för lat för att ladda en matsäck och bestämde mig för att göra det bästa av vad som fanns ombord. 

Så här blev det:
Förmiddagsfika - glass till barnen. Själv hade jag Pukka te, ett äpple och lite pekannötter med.
Lunch - hamburgare (Hugo och Herman delade en broderligt med Henrik).
Själv köpte jag en räkmacka, som jag åt räkor, ägg och grönsaker av. Dessutom kunde man för 40 kronor investera i en ledsen grönsallad, så jag kunde få lite att knapra på.

Men det var för taffligt för en familjeutflykt på något vis. Så vi stannade till i Grisslehamn och fikade en gång till innan vi åkte hem. Det blev ett vaniljhjärta till mig.

Det smakade gudomligt.

Kram
Ulrika

1 kommentar: