torsdag 26 augusti 2010

Jag har pallat äpplen!

Mitt liv är en lyx. I morse smet vi iväg till Djurgården, tog en frukostfika på mitt favoritfik Flickorna Helin och Voltaire, hyrde sedan varsin kajak och paddlade runt Djurgården. Först i strålande solsken, sen i halvmulet, sen i duggregn och till slut i ösregn. 
Det var härligt hela vägen. 
Jag hittade ett äppelträd som växte ner mot vattnet och passade på att palla lite äpplen i farten. Mums, tyckte jag. Surt, tyckte Henrik. Smaksak...  
Herregud vad lyxigt livet kan vara. Det blev ju inga intäkter denna dag, men man kan ju välja att se en förmiddag i kajak som en investering. *tänker positivt*
Jag fick faktiskt ett par bra idéer när jag satt där och plaskade med paddeln på Stockholms ström. 
Dem hör ni om snart!
Snart är jag klar med mitt första nyhetsbrev, det blir toppen! Tips, åsikter, recept, reklam med mera i en enda strukturerad röra. Vill du ha det, eller känner någon som du tror skulle vilja ha det, hoppa in här och anmäl dig!

Nu sitter jag i soffan och dricker Pukka te. Har bunkrat inför mörka september. Hela sex olika varianter blev det!

kram
Ulrika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar