torsdag 19 augusti 2010

Det gjorde inte så ont...

Men nu gör det ont! Jag har sprungit backintervaller. Stackars fötter, de ska nog få ett skönt bad nu. Efter träningen fyllde jag på med lax, spenat och ugnsbakade rödbetor. Det är så sjukt gott med rödbetor! Och så kissar man så fint rosa sen. Trevligt värre.

Killarna har förresten gjort sig hemtama hos dagmamman nu. Hon har en ängels tålamod med mina önskemål kring maten. Idag fick alla barn pannkakor gjorda på havremjölk och till förrätt min busenkla soppa som jag tipsat om:

1 burk passerade tomater
1 burk kokosmjölk
något salt, exempelvis örtsalt, buljongpulver eller tamari.

Det hade gått åt som smör i solsken. Hugo hade ätit 3 skålar. Det var visst länge sedan vi gjorde den här hemma...

Menyn är döpt till "Hugos pannkakor och mor Ulrikas tomatsoppa". Fint, tycker jag =)
 
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar