tisdag 13 april 2010

När man minst anar

Herman och jag åt middag på tu man hand härom kvällen. Och han är normalt inte alldeles öppen i sinnet när det kommer till maten. Jag vet allvarligt talat inte vad den herrn går på för bränsle, men inte är det stora mängder mat i alla fall. Vi hade hur som helst skafferirensning och jag hade kokat ihop lite rester: små frön (som quinoa, fast pytte, jag har glömt vad de heter) och svarta linser. I en annan gryta morötter, majs, tonfisk, tomat och lök.
Herman åt fyra portioner. 4 PROTIONER! STORA portioner!
"Det smakar JÄTTEGOTT! Mera miniquinoa!"
Jag satt med hakan i knät och serverade och serverade och serverade. Det tog en timme för honom att äta. Soprent. 
Han rundade av med två pannkakor och ett par rejäla kvistar broccoli, "stora tack, INTE DELA!"

Nu behöver han inte äta på en vecka tror jag.

Chock,
Ulrika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar