onsdag 26 maj 2010

Svagheter


Just nu tampas jag lite med följande:

Höger knä. Ska hanteras varsamt. Klara det mesta, men med förnuft. Blir ömt om man inte lyssnar på det.

Vänster hälsena. Har svårt med branta backar. Behöver tid för att återhämta sig, men blir sakta och säkert starkare. 

Vänster höft. Mitt bäcken drar sig lite snett, vilket jag med jämna mellanrum rättar till hos suveräna osteopat Anna-Lena. Annars får jag ont i ett muskelfäste i vänster höft. Det surar lite just nu efter hårda intervaller igår. Så det ska få vila idag.

Fairly nuts. Förbannade Ben&Jerrys. Vi för en kamp just nu. Jag vinner, men det är en tuff match. 

Dolce vita Monica och allt annat rött och ekologiskt från Systemet. Håller jag på att bli balkongalkis? 

Ha en skön torsdag!

Ulrika

5 kommentarer:

  1. Ha ha! Dolce Vita Monica tycker jag är fantastiskt prisvärt. Det är så himla kul (ja i min värld i alla fall) att gå igenom det ekologiska sortimentet på Systemet. Det är så lätt att gå där bland hyllorna och tänka att man är lite, lite bättre än gubben bredvid som inte alls bryr sig om att titta efter ekologiskt. ;-)

    Fairly nuts är en smak jag inte testat.... och nu kan jag skylla på att du skrev om den när jag låter begäret ta över framför frysskåpen på ICA också, mycket bra (jag har fortfarande inte förlåtit dem för att de slutat ta in Cookies and Cream varianten från Hägen).

    SvaraRadera
  2. M - don't go there! Det är som heroin... (Föreställer jag mig.)

    SvaraRadera
  3. Ben&Jerry van här hemma igår... Idag är en anan dag! :-) / ElinN

    SvaraRadera
  4. Ja, det är alltid en ny dag, dagen efter! Själv har jag B&J-finnar på halsen nu. Skit också. Kram

    SvaraRadera
  5. www.familjealmanackan.se25 oktober 2013 kl. 14:45

    Tack för alla tips, framförallt maten :-) Verkar som du slutat med bloggen men här får du mitt lilla tips som styrt upp träningar och vardagen hemma. Familjealmanackan med separat del för fasta tider www.familjealmanackan.se
    /Monica Forsberg

    SvaraRadera