lördag 1 maj 2010

13 K!!!

Nu har jag lubbat lite smårundor hela våren och sagt att "i maj, då är det dags för milen". 
Sagt och gjort. Jag klippte tånaglarna, laddade iPoden med lite spänning och stack iväg. I MYCKET LUGNT TEMPO. I fickan hade jag Henriks telefon med GPS, för jag hade inte mätt upp någon speciell runda. Kungsholmen runt kändes lämplig. Det gick sakta, det var härligt. Jag kände hela tiden att jag skulle kunna öka, men nu var det mer själva saken - att springa en mil - som var det viktiga, inte tempot. Så jag lullade på i vad jag upplevde som sakta och behagligt mak.
Det blev 1,3 mil. På 1 tim och 17 minuter.
WOW säger jag bara!!!
Det bästa av allt är att när man kommer hem efter en sån runda, är man så glad att löparlusten smittar. Så det blev en runda springsugna killar på det.
Jag är helt unstoppable! Och jag längtar svårt tills nästa runda!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar