måndag 8 februari 2010

Min gröna drog

Jag är beroende av grönt te. 
Shit.
De senaste åren har jag kånkat hem mitt favoritte från Danmark, Pharma greens underbara extrakt. 
Tre paket brukar jag släpa hem. 3x40 påsar. Det brukar räcka mellan resorna till det gamle gode DK. 
Men nu har jag inte varit där sedan i slutet av november. Och jag bälgar i mig mängder av grönt te. Så jag har fått be min kära väninna Pernille att skicka ett par paket till mig. Det gjorde hon så snällt och skrev en liten lapp i paketet: "Här kommer din drog!" 
Drog.  
Grön drog med massor av kraftfulla antioxidanter, så kallade katekiner.
Det kunde ha varit värre.
Snart far jag söderut igen. Tur.

Kram
Ulrika

5 kommentarer:

  1. Hej!

    Jag undrar om du kan tipsa om någon butik i Köpenhamn som säljer Pharma Green, så jag vet vart jag ska gå nästa gång jag åker över sundet (ja, jag har också abstinens... :)

    /Elisabeth

    SvaraRadera
  2. Hej Elisabeth!
    Alla Helseminbutiker har det. De finns lite överallt: vid SAS-hotellet vid Hovedbanegården, en på en tvärgata till Ströget, en i Fisketorvet.

    http://www.helsemin.dk/

    Trevlig resa och NJUT teet!

    Kram
    Ulrika

    SvaraRadera
  3. Åh toppen, tack för hjälpen!

    /Elisabeth

    SvaraRadera
  4. Är det smaksatt ditt favvote?

    SvaraRadera
  5. Ni, det är helt au naturell. Frystorkat grönt te-pulver, och därmed extra kraftfull antioxidant effekt. Och sånt tänder ju jag på, men det är faktiskt smaken som är mest lockande. Beroendeframkallande. Grönt te kan vara så himla bittert.
    http://www.helsemin.dk/products_verbose.asp?vareid=1898&tittel=Information
    Kram

    SvaraRadera