lördag 6 februari 2010

Flytande vitaminbomb

hugo är bekymrad och har så varit en tid. C-vitaminerna och kalciumbamsarna är slut och de gamla föräldrarna har varit för lata med inköpen. 

Men jag har ju köpt en råsaftcentrifug. Med den har jag försökt locka de två gossarna att dricka allehanda pinfärska vitaminbomber istället. Selleri, broccoli, morötter, rödbetor, paprikor, äpplen, citroner, spenat - rubb och stubb åker ner och det tänkte jag ju att barnen skulle älska. Men nja, jag hade ju hoppats på större törst, måste jag säga. 

Skam den som ger sig. Det kan ta både fem och tio försök innan en ny rätt eller dryck går hem hos de små.

I morse kom genombrottet för Hugo: 
"Mamma, blir man inte förkyld om man dricker det här?"
"Det kan hjälpa en hel del!"
SLURP (morötter, broccoli, selleri, äpple rakt ner i barnamagen och ut i varenda cell)!
"Jag vill ha ett stort glas!"
Mamma myser.

Kram
Ulrika



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar