söndag 5 september 2010

Kinderägg och Mr Mindfulness

Hurra, jag har varit på världens bästa resa. Två dagar i Linköping, på det här sköna stället. Det var två dagar med personlig utveckling, affärsutveckling och yoga. Jag vet, det låter som en kombination för bra för att vara sann. Men det är sant. Som ett kinderägg för en råsmart mamma!
Pia, vår supercoach, affärsutvecklare och yogalärare - allt i en och samma kropp - tog oss igenom en resa där vi verkligen fick fundera igenom vad vi vill med våra företag, våra liv och på sätt och vis också våra kroppar. Små pauser med yoga under dagen fick sannerligen mig att inse att det är inget min kropp ska berövas ifrån. Den ska inte sitta stilla och vara "effektiv" många timmar i sträck, den ska få pauser och rörelse med jämna mellanrum hela dagarna. Så att den håller längre. Så att jag håller längre.

Lyxigt var det också att få avsluta första dagen med att smita iväg till ett litet toppfräscht lägenhetshotellrum, byta om och kuta en sväng längs vattnet i Linköping, ta en dusch, en burk tonfisk mosad med av avokado, toppat med lite äppeltärningar, krypa ner i en skön säng och somna med ett brak. För att 8 timmar senare börja dagen med yoga i solskenet på 19:e våningen...

Idag har Hugo och jag varit på Djurgården och fikat och hejat på Tjejmilstjejerna. Han fick en gul maräng på Flickorna Helin och Voltaire. Det tog 20 minuter för honom att ta första tuggan, han tyckte att det var synd att förstöra den fina marängen. Sen 20 minuter till att äta ungefär halva marängen. Sen räckte det, tyckte Hugo. Han var mätt på sött. Härlig kroppskontakt han har, den där lilla Mr Mindfulness. Inte som jag; som bara trycker in tills det är slut, utan att riktigt ens tänkt på möjligheten att bara äta ett halvt bakverk.

Kram
Ulrika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar