onsdag 8 september 2010

Hur tänkte jag nu då?

"Jag vill gärna må så bra som möjligt inför halvmaran. Pasta och godis gör att jag mår dåligt, får ont i magen och svårt med apatitregleringen. Men överallt där man kan läsa om lämplig uppladning inför långlopp står det att man ska äta både pasta, bröd, gröt och till och med lite godis(!). Så det gör jag!"

Jag åt pasta till lunch, knäckebröd till mellis och godis (!) som småätande. 

Sen gick jag faktiskt runt och mer eller mindre och väntade på att värkarbetet skulle sätta igång, så stor vad magen.

Idag mår den bättre, lite bubblig, dock. Nån mer pasta blir den inte. Jag kan inte springa med magen putande rätt ut, mer än den redan gör, hrm... =)

Inte gick det lättare att springa heller, jag kände mig mest tung och däst.

Så nu litar jag på det min kropp hela tiden har sagt: "Jag ska äta baljväxter, fisk, kyckling, massor av grönsaker och fett av bra kvalitet. Och lite frukt."

Det kommer att gå toppen.

Ha en skön onsdag!

Ulrika

1 kommentar:

  1. Jag har inte läst Björn Ferrys bok men han äter ju LCHF istället för att kolhydratladda inför tävlingar. Så det borde ju funka.
    Snubblade in här alldeles nyss och ska kolla runt lite!

    SvaraRadera