fredag 4 december 2009

Lakritsrot och blodsocker!


Här kommer (ett av) världens bästa kryddtips: lakritsrot!
Köpte hem ett par påsar lakritsrotpulver när jag var i Danmark - och akta er vad gott det är att ha ett par teskedar i smoothien, speciellt hallonsmoothien!
Det smakar inte skarpt som turkisk peppar, utan mer sött. Mums.
Sägs även kunna dämpa sötsuget. Men jag vet inte. Jag hamnade i soffan med min gamla kompis Polly i går kväll och ett blodsocker på 5,2. 
Ja, jag har fått mig en blodsockermätare, underbar leksak för en sån som jag. Nu ska jag testa alla mina utsagor om blodsocker på mig själv!

Här kommer recept på en läcker hallon-lakrits-citronsmoothie:

3 dl havremjölk
2 msk linfröolja
1 banan
2-3 tsk laktitsrotpulver
1 pressad citron
2 dl frysta hallon
3 msk proteinpulver

Shake and enjoy!

Kram
Ulrika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar